T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / FATİH - Cağaloğlu Hüsamettin Yivlik Geleneksel Türk Sanatları Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Alan Dal Bilgisi

Alan-Dal Bilgisi

Alan-Dal Bilgisi

Geleneksel Türk Sanatları Alanı

(Anadolu Teknik Programı)

 

Moda Tasarımı Alanı

(Anadolu Teknik Programı)

Geleneksel Türk Sanatları Dalı

Kadın Giysi Modelistliği Dalı


Alan-Dala Yerleşme


Alan/Dala Yerleşme Anadolu Meslek Programı Anadolu Teknik Programı
Alan Yerleşme

- 9. sınıfın 2. dönemi tercihler alınır, yıl sonu yerleşme işlemi yapılır.

- OBP (Ortaokul Başarı Puanı)'ın %40' ve 9. sınıfıın yıl sonu ortalaması %60 ile E-Okul üzerinden otomatik yerleşme işlemi yapılır.

 - Merkezi yerleşme ile E-Okul üzerinden puana dayalı yerleşme yapılır.
Dala Yerleşme

- 10. sınıfın 2. dönemi tercihler alınır, yıl sonu yerleşme işlemi yapılır.

- 10. sınıfın yıl sonu ortalaması ile yerleşme işlemi yapılır.

- 10. sınıfın 2. dönemi tercihler alınır, yıl sonu yerleşme işlemi yapılır.

- 10. sınıfın yıl sonu ortalaması ile yerleşme işlemi yapılır.


1. GELENEKSEL TÜRK SANATLARI ALANI

 Alanının Amacı

Geleneksel Türk Sanatları Alanı;  Geleneksel Türk Sanatları'nın -ciltçilik, çini, ebru, hüsn-ü hat, kalem işi, katı', minyatür ve tezhip- yaşatılmasını, gelecek nesillere aktarılmasının sağlanmasını ve bunun için ihtiyaç duyulan nitelikli insan gücünün yetiştirmeyi amaç edinmiştir.

 1. Geleneksel Türk Sanatları Dalı

Dal eğitimi; ciltçilik, çini, ebru, hüsn-ü hat, kalem işi, katı', minyatür ve tezhip sanatlarının tarihi, duayen isimleri ile söz konusu sanatlarda ürün ortaya koyabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kapsamaktadır.

Alan Eğitimi Süreci

š  10. sınıftayken öğrenciler, ortak bölüm derslerini alırlar. Bu derslerin içerikleri daha çok teorik olmakla birlikte  derslerin uygulamalı olarak da işlenecek noktaları bulunmaktadır. Öğrencilerimizin alan dallarını tanımaları adına; sergi, müze vs. geziler düzenlenir.

š  11. sınıfta dal seçimini yapan öğrenciler, seçtikleri dal doğrultusunda dersleri alırlar. Meslek derslerinin büyük bir kısmını atölyede gruplar halinde alırlar. 11. sınıfın yaz tatilinde 40 gün süren yaz stajı eğitimini tamamlarlar.

š  12. sınıfta öğrenciler, 5 gün okula gelerek kültür dersleri ile akademik destek derslerini alarak eğitimlerini tamamlarlar.


Snıflara Göre Haftalık Ders Çizelgesi

14-06-202014-06-2020

 

 

 Kariyer Olanakları

Geleneksel Türk Sanatları Alanında akademik personel

Kültür ve sanat varlıkları konservatörü ve restoratörü

Ulusal ve Uluslararsı Alanda Sergi Sahibi olma

MEB'de öğretmen

Sanatçı

 

2. ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI

Normal, özel gereksinimli, hasta, korunmaya muhtaç ve risk altındaki 0-18 yaş grubu çocukların gelişimlerini sağlamayı, yüksek donanımlı ve nitelikli çocuk gelişimcisi yetiştirmeyi; gelişimi değerlendirmeye yönelik araç geliştirmeyi; alanla ilgili kişi, kurum ve kuruluşlara (gereksinimleri doğrultusunda) danışmanlık, yayın ve araştırma hizmetleri sunmayı; çocuk, aile, eğitimci ve toplumla ilgili çağdaş yaklaşımlar kullanılarak projeler geliştirmeyi, üretmeyi ve bu projeleri toplumun her kesimindeki çocuk ve ailelerin yüksek yararına olacak şekilde hayata geçirip yaygınlaştırmayı kendisine hedef edinmiş bir alandır.

Alanının Amacı

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan mesleklerde sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir. 

 Alanın Alt Dalları

 1. Erken Çocukluk Eğitimi Dalı

0-6 yaş çocuklarının tüm gelişim alanlarını ve özelliklerini tanıyan, plan ve uygulama yapma, yaparak ve yaşayarak öğrenme, mesleki alanda araç gereç kullanma konusunda yeterli; insan ilişkileri ve iletişim, problem çözme, çocukları tanıma teknikleri, organizasyon yapma bilgi ve becerisine sahip, teknolojik gelişmeleri izleme, çocuk hastalıkları ve sağlığı konusunda bilgili ve aynı zamanda özel eğitim gerektiren çocukların bakım ve eğitimine yardımcı olma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişileri yetiştirmeyi hedefleyen daldır.

2. Özel Eğitim Dalı

 Özel eğitimde öğretmen yardımcısının sahip olduğu, özür grubuna uygun eğitim programını uygulamada öğretmene yardımcı olma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Alan Eğitimi Süreci

š  10. sınıftayken öğrenciler, ortak bölüm derslerini alırlar. Bu derslerin içerikleri daha çok teorik olmakla birlikte  derslerin uygulamalı olarak da işlenecek noktaları bulunmaktadır. Öğrencilerimizin alan dallarını tanımaları adına; Erken Çocukluk ve Özel Eğitim Kurumları'na geziler düzenlenir.

š  11. sınıfta dal seçimini yapan öğrenciler, seçtikleri dallar doğrultusunda dersleri alırlar. 11. Sınıfınikinci döneminde öğrencilerimiz; Erken Çocuklukta Program ve Özel Eğitimde Program dersleri kapsamında  "Gözlem Eğitimi" alırlar. Gözlem Eğitimi'nde dalları doğrultusunda yerleşecekleri işletmelerde haftanın bir günü gözlem yaparlar. Gözlem Eğitimi,  12. Sınıfta yapacakları staj çalışması için ön hazırlık niteliğinde bir çalışmadır.

Alan öğrencilerinde farklı bakış açılarını geliştirmek adına çeşitli faaliyetlere katılım teşvik edilir ve geziler düzenlenir. İstanbul Modern Müzesi, İstanbul Oyuncak Müzesi, Tarihi Eyüp Oyuncakları Atölyesi gezileri gibi..

Her yıl düzenlenen "Geleneksel Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Sergisi"nde 11. Sınıf öğrencilerimiz aktif bir şekilde görev alırlar.

š  12. sınıfta öğrenciler, haftalık 24 saat İşletmelerde Mesleki Eğitim dersi kapsamında seçtikleri dallar doğrultusunda yerleşecekleri işletmelerde, staj eğitimi alırlar.. Haftada iki gün okula gelerek kültür derslerini gören öğrenciler, üç gün ise işletmede stajlarını gerçekleştirirler. 


Snıflara Göre Haftalık Ders Çizelgesi

14-06-202014-06-202014-06-202014-06-2020

Kariyer Olanakları

Lisans eğitimlerini bitiren öğrencilerimizin çalışabilecekleri kurumlar ve iş alanları;

š  Milli Eğitim Bakanlığı'na Bağlı Özel ve Kamu Kurumları

š  Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na Bağlı Kurumlar

š  Sağlık Bakanlığı'na Bağlı Kurumlar

š  Adalet Bakanlığı'na Bağlı Kurumlar

š  Ulusal ve Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları

š  Eğitsel Oyuncak Üretiminde Danışmanlık

š  Çocuk Kitapları ve Yayınlarında Danışmanlık

š  Çocuklara Yönelik Programlarda Danışmanlık


3. MODA TASARIMI ALANI

Alanının Amacı

Moda Tasarımı alanında vizyon sahibi, temel sanat ve estetik anlayışa sahip; alanın dikiş, kalıp çıkarma, tasarım yapma gibi becerilerini gerçekleştirmeye haiz moda tasarımcıları yetiştirmektir.

 Alanın Alt Dalları

 1. Kadın Giysi Modelistliği Dalı

Dal eğitimi, kadın giyimi ve aksesuarlarının üretimiyle ilgili süreci deneyimlemeyi ve gerekli bilgi- becerileri edinmeyi kapsamaktadır.

Alan Eğitimi Süreci

š  10. sınıftayken öğrenciler, ortak bölüm derslerini alırlar. Bu derslerin içerikleri daha çok teorik olmakla birlikte  derslerin uygulamalı olarak da işlenecek noktaları bulunmaktadır. Öğrencilerimizin alan dallarını tanımaları adına;  geziler düzenlenir.

š  11. sınıfta dal seçimini yapan öğrenciler, seçtikleri dallar doğrultusunda dersleri alırlar. Öğrencilerimiz bu sınıf düzeyinde bir defile teması belirleyip, bu tema doğrultusunda tasarımlar yaparlar. 11. Sınıfın ikinci döneminde öğrencilerimiz;  Anadolu Teknik Programı okuyan öğrencilerimiz 11. sınıfın bitiminde 40 gün süren yaz stajı eğitimini tamamlarlar.

š  12. sınıfta öğrenciler, 5 gün okula gelerek kültür dersleri ile akademik destek derslerini alarak eğitimlerini tamamlarlar. Ayrıca öğrencilerimiz tasarladıkları kıyafetin tüm üretim süreçlerini tamamlayarak, geleneksel temalı öğrenci defilesinin bir parçası olarak mezun olurlar.


Snıflara Göre Haftalık Ders Çizelgesi

14-06-202015-06-202015-06-202015-06-202015-06-202015-06-202015-06-2020

Kariyer Olanakları

Lisans eğitimlerini bitiren öğrencilerimizin çalışabilecekleri kurumlar ve iş alanları;

š  Milli Eğitim Bakanlığı'na Bağlı Özel ve Kamu Kurumlarında Alan Öğretmenliği

š  Özel Sektörde Tasarımcı

š  Tekstil sektöründe yönetici ve çalışan

š  Keni işletmesi veya markasını oluşturarak çalışma

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.06.2020 - Güncelleme: 09.01.2024 18:03 - Görüntülenme: 2089
  Beğen | 2  kişi beğendi